Copyright © Greenn Mile
by
20 Ekim 2012 Cumartesi

Present perfect tense

Present perfect tense örnekler

I have cooked a cake, it's not the first time.
Ben kek pişirdim, bu ilk değil.

I have cooked cake before.Ben daha önce kek pişirdim. 
 
Present perfect tense ile olumlu cümleler 
 
* özne+have/has yardımcı fiili+fiilin 3. şekli+tümleç ile oluşturulur.
   
 
 Özne
 Yardımcı Fiil
 Fiilin 3 şekli
 Tümleç
 I
 have
studied
 English.
 You
 He/She/It
 has
 We
 have
 You
 They





Ben İngilizce çalıştım.
Sen İngilizce çalıştın.
O İngilizce çalıştı. 

Biz ingilizce çalıştık.
Siz İngilizce çalıştınız.
Onlar İngilizce çalıştılar.

Present perfect tense örnek cümleler


I have been in New York.

New York'ta bulundum.

You have listened to Britney Spears in the concert. 
Sen Konserde Britney Spears’i dinledin.  

I have seen that movie.

Ben o filmi gördüm. 

He has paid his income tax.

O gelir vergisini ödedi.

They have explained the Big Bang Theory.
 
Onlar Büyük Patlama teorisini açıkladılar.


Present perfect tense ile zaman zarfı   

 
*zaman belirten kelimeler, cümlede farklı yerlere gelebilir.

I have done that joke before.
Ben o şakayı önceden yaptım. 


We have already learnt the news.
 
Haberleri çoktan öğrendik.

I have never seen a ghost.
 
Ben asla bir hayalet görmedim. 

The director hasn't come yet. 
Müdür henüz gelmedi.

We have just met the Japanese businessman.

Japon işadamıyla daha şimdi buluştuk.  

The dog hasn't eaten his meal since yesterday.
 
Köpek dünden beri yemeğini yemedi.  

I have been on holiday for 2 days.
 
İki günden beri tatildeydim. 


Present perfect tense ile olumsuz cümleler 

 
* to have yardımcı fiililin olumsuzu kullanılarak kurulur. 
 Özne
 Yüklem
 Yardımcı fiil
 Fiilin 3. şekli
 I
 haven't (have not)
 swum.
 You
 He/She/It
 hasn't (has not)
 We
 haven't (have not)
 You
 They






Ben yüzmedim.
Sen yüzmedin.
O yüzmedi. 

Biz yüzmedik.
Siz yüzmediniz.
Onlar yüzmediler. 

  
Present perfect tense ile ilgili olumsuz cümleler

 
My friend hasn't sing a karaoke song.
 
Arkadaşım karaoke şarkısı söylemedi.  

The movie "Saw" haven't gotton the Oscar Prize. 
"Testere" filmi Oskar ödülü almadı.

You haven't played tennis. 
Sen tenis oynamadın.   

Present perfect tense ile ilgili  cümleler 

I have opened the window.
Pencereyi açtım.

He has eaten the cake.
O, keki yedi.

I haven't washed the dishes.
Bulaşıkları yıkamadım.

The baby has slept.
Bebek uyudu.

I have had my lunch.
Öğle yemeğimi yedim.


She hasn’t painted the walls.
O duvarları boyamadı.

0 yorum:

Yorum Gönder